středa 22. ledna 2014

První pleťová pomoc

Hezký den :) Na dnešek jsem připravila článek s tipy, jak se zbavit dvou pleťových problémů: Pupínků a suchých míst. Myslím, že většina z toho je dost známá, ale neuškodí si to zopakovat. Já sama na polovinu z toho vždycky zapomenu a nevím, co na sebe v panice napatlat dřív a ještě vše zhorším.

Tea Tree olej
Měla jsem zatím jenom jednu lahvičku. Koupila jsem ho v lékárně asi za 100 Kč a vydržel mi hodně dlouho. Fakt je, že jsem ho moc nepoužívala, protože mi nepřišel zázračný. Ale dost lidí si ho nemůže vynachválit. Hlavně je super na citlivou pleť, na kterou se nic chemického použít nedá. Já ho používala, pokud jsem nevěděla, jestli mám pupínek ještě vysušovat nebo už léčit stroupek. Místo vyčistí, ale nepřesuší. Foto bohužel nebude, lahvičku jsem chytře vyhodila. Ale myslím, že v podstatě jsou všechny olejíčky z lékárny stejné.

Zubní pasta
Sice poněkud trapné, ale funkční. Krásně vysušuje a je ideální na noc. POZOR, ideální je, když vás nikdo nevidí :D Jinak je také důležité nezapatlat s ní moc okolí pupínku, aby nedošlo k přesušení zdravé pleti. Také jsem vyzkoumala, že ne každá pasta je ideální. Na zuby používám Elmex, ale na pupínky se mi nezdá dostačující. Zkrátka čím pálivější pasta, tím lépe. Nedávno jsem objevila i pastu průhlednou, takže nemusíte chodit doma jak strašáci.

Bactroban, Fucidin
Dostanete je pouze na lékařský předpis. Bactroban je super na doléčení stroupku. Za den ani nevíte, že tam nějaký byl. Fucidin mám teď aktuálně a používám ho jen na ty nejhorší pupínky. Je průhledný, lepí a absolutně se nevstřebává, ale pokud si něco už rozškrábete, zabrání zhoršení infekce.

Tyčinky
Klasickou variantou jsou různé tyčinky "první pomoci". Existuje jich hrozně moc ve všech cenových kategoriích, takže si každý vybere. Já na žádnou dokonalou ještě nenarazila, takže uvítám vaše tipy :)



Kokosový olej
Kokosákem se přesouvám k problémům se suchou pletí nebo suchými místy. Více o něm jsem psala zde. Na pleť ho používám jen lokálně. Místo navlhčím a nanesu malinko oleje.



Bi-Oil
Můj nový objev. Používám ho jako kokosák, akorát na Bi-Oil není nutné předem pleť navlhčit. Přijde mi, že urychluje hojení a netvoří se tolik tmavší flíčky. Hlavně není mastný, takže se nemusíte bát vzniku nových pupínků.


Žádné komentáře:

Okomentovat