neděle 21. ledna 2018

Šampon a balzám Alcina / poslední salonová vlasová kosmetika?

Ahoj :) Vím, že je to tu s články dost nevyvážené a určitě po tomhle období zase bude delší pauza jak se znám, ale nejsem schopná předem plánovat nebo zveřejnění načasovat, tak to tu prostě máte hned, co jsem byla schopná něco napsat :D Už dlouho tu nebyla klasická recenze, tak jdeme na to :)

Sadu jsem kupovala u kadeřnice, takže jsem nechala výběr na ní, aby mi doporučila něco pro můj typ vlasů.

Začnu obaly. Tenhle jednoduchý design se mi líbí, navíc je praktické, že produkty mohou stát na víčku a tím spotřebujete opravdu každý zbytek. Kondicionér byl navíc ještě v modré krabičce, což mi přišlo teda dost zbytečné. Nejsem nějaký eko blázen, ale zrovna tady mi další obal přišel už vážně nadbytečný.


Šampon je bílý, spíše tekutější, ale žádná voda, která by vytékala z ruky. Pění dobře. Vůně je čistá, jemná a svěží s trochou citronové kyselosti. Podle mě naprosto neutrální a musí vyhovovat všem. Vůně se chvilinku ve vlasech drží, ale jen velmi jemně.


Při mytí dobře pění a vlasy umyje. To je ale bohužel tak všechno. Což mi od šamponu stačí, ale ne od šamponu za cenu kolem dvou stovek. Od toho očekávám mega objem, oddálení mytí aspoň o den. hladší vlasy nebo cokoliv jiného navíc. Navíc když šamponuju dvakrát, je poměrně rychle pryč.


Pokožku hlavy nevysušuje ani nedráždí. Vlivu na barvu jsem si nevšimla.


Silikony neobsahuje, ale žádná sláva to není.


Kondicionér není ze stejné řady jako šampon, takže i jinak voní. Vůně je to opět svěží, ale tentokrát fakt hodně a voní hodně silně jako prášek na praní. Mně to nijak extra nevadí, je to změna oproti těm klasickým produktům se sladkou vůní, ale dlouhodobě by se mi asi nelíbilo vonět jako čerstvě vyprané prádlo, navíc chvíli se vůně ve vlasech drží.


Balzám je středně hutný a do vlasů se hezky zapracovává i vymývá. Vůbec nemastí ani nezatěžuje. Bohužel ale moje vlasy ani pořádně nerozmotá. Funguje na tom principu, že je kyselý (zatímco šampon zásaditý), čímž uzavře vlas a vyhladí jej. Pro jemné vlasy by mohl stačit, ale pokud je máte vysušené z barvení, nestačí to. Smutné za cenu přes tři stovky.


Složení je na rozdíl od šamponu velmi stručné. Není to sice balzám přírodní, ale mě příjemně překvapil, čekala jsem tunu silikonů.

Používala jsem balzám k šamponu, abych vám mohla napsat kompletní dojmy, ale teď jsem balzám odložila a počká až do teplejšího období. Teď v zimě prostě cítím, že vlasy potřebují něco víc.

Za sebe vám tuhle vlasovou kosmetiku doporučit nemůžu. Měla jsem ve vzorečku šampon a balzám ze žluté hyaluronové řady. Tyto produkty už obsahovaly i silikony, ale taky s vlasy nic moc nedělaly. Je to ohrané, ale zlatá Balea. Stojí pár korun, silikony neobsahuje, šampon vlasy umyje a kondicionér uhladí, by šly lépe rozčesat. Alcina udělá to samé s tím, že stojí mnohem víc a ještě balzám nefunguje tak dobře. Popravdě už mě dražší vlasová kosmetika ani neláká. Maximálně bych byla ochotná investovat do nějaké dražší masky.

Co vy a dražší vlasové produkty? :)

4 komentáře:

  1. Já jsem dlouho dražší kosmetiku neuznávala, říkala jsem si, šampon jako šampon, akorát že ten z drogerky pořídím za pár kaček a ten dražší za xkrát tolik...Ale teď mám vlasovku od Alterny, levná teda fakt nebyla, ale na těch vlasech to je prostě poznat, zatím s žádnými drogerkovými produkty jsem neměla tak úžasné vlasy. Takže teď jsem nalomená, jestli na těch dražších produktech fakt něco navíc je, protože moje vlasy zatím jednoznačně říkají, že ano. I když samozřejmě záleží jak která značka, i mezi dražšími produkty se nepochybně dají najít zmetci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Alterně jsem už hodně slyšela. A ještě o Kerastase. Ale úplně se mi po těch zkušenostech nechce vyhazovat tolik peněz. Asi se zatím budu držet své nové zásady obyč šampon a připlatit si za masku. A kdybych objevila něco fakt super, možná bych si koupila i nějaký ten šampon :)

      Vymazat
  2. Hmm, co se týče složení, tak mě zatím žádná drahá kosmetika nepřesvědčila. Možná tam jde spíš o kombinaci nějakých složek, které jsou drahé a finální produkt je pak drahý. Co respektuji, je drahá přírodní kosmetika. Tam tu cenu chápu, ale dávat za šampon, který obsahuje většinu položek stejnou, jako šampon Balea, mi přijde zbytečné. Teď mám třeba šampon Made in L.A., co stojí normálně kolem 20 USD - já ho kupovala od jedné blogerky za pár korun vyzkoušený -, a je to jeden z nejhorších šamponů, co jsem kdy měla. Vysušuje vlasy i pokožku, blbě se dostává z obalu, ani moc nevoní... Nevím, no, je to takové diskutabilní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem právě kupovala tu Alcinu, tak jsem dala s kadeřnicí řeč a ta říkala, že třeba takový Loreal jí přijde narvaný zbytečnou spoustou pečujících složek, čímž vlasy zatěžuje. A ačkoliv v tom silikony jsou, občas jsem si půjčila od mamky šampon nebo masku na barvené vlasy a měla jsem po tom hřívu fakt pěknou. Otázka je, do jaké míry to byly silikony a do jaké ta péče (asi radši jen řečnická otázka). Jo, příroda a cena už je něco jiného, za skvělý přírodní šampon bych si připlatila. Připomněla jsi mi, že se mi ozvali někdy na podzim z jakési americké firmy, všechno čistě přírodní a drahé. Nabídli mi, ať si něco vyberu. No samozřejmě si pak jako "big fans" mého blogu uvědomili, že nezasílají do Evropy :D Z té přírodní sféry chci ještě zkusit Alverde. Měla jsem kdysi jen nějaký balzám. Asi bych řekla, že nezáleží na značce, všude jsou poklady i propadáky :)

      Vymazat